Lokomotiva tipa 740 – 108 nabavljena prije 34 godine u glavnu opravku ušla je početkom mjeseca februara ove godine, a već u maju remont je priveden kraju i lokomotiva uključena u redovan željeznički saobraćaj.

Prvi put poslove remonta ovakvog tipa radnici „Željezničkog transporta“ obavili su samostalno uz dodatne inovacije i konstruktivna poboljšanja na lokomotivi.

Urađen je novi sistem pretvarača napona 12/24 V, pa se sada lokomotivom upravlja sa naponom od 24 V čime se postigla dodatna ušteda u repromaterijalu i održavanju. Glavne izmijenjene komponente su akumulatorske baterije koje se više ne koriste, generator koji je stalno pravio probleme u regulisanju napona i mehaničkim kvarovima u vidu zastoja ležajeva i pucanja nosača zbog masivnosti.

Zamijenjeni su stari poklopci koji su stvarali određene probleme, te pospiješeno grijanje sa novim radijatorima koji posjeduju ventilatore. Također jedna od pomenutih inovacija izvedena na lokomotivi je smanjenje buke u upravljačnici, zatim uređenje patosa i samog izgleda upravljačnice uz elektro i mašinsko napredovanje.

Ranije je za izvedbu generalnog remonta lokomotive bilo potrebno oko dvanaest mjeseci, ali danas uz podmlađenu radnu snagu i maksimalno zalaganje zaposlenih taj period je smanjen na čak četiri mjeseca. Došlo je i do značajnog smanjenja uloženih novčanih sredstava. Ovaj posao Rudnik je koštao skoro 80.000 KM manje u odnosu na ranije godine i to uglavnom zbog uštede u samostalnom izvođenju radova, obzirom da je cjelokupna opravka obavljena u krugu radionice O.J. „Željeznički transport“. Uštedama je doprinijelo i to što je 90% potrebnih dijelova za remont lokomotive Rudnik već imao u svojim magacinima, te nije bilo potrebno vršiti dodatne nabavke.

Nakon rekonstrukcije procjene su da će lokomotiva neometano saobraćati najmanje tri godine, a već narednih mjeseci po istom metodu u generalnu opravku ući će i lokomotiva tipa 720 – 002.

Uporedo sa ovim poslovima obavljaju se redovna servisiranja i opravke drugih postrojenja, kao i poslovi za ostale pogone Rudnika. Zanimljivo je spomenuti da su radnici „Željezničkog transporta“ reparirali i za svoje potrebe u funkciju vratili tamić TAM 80T50 iz 1989. godine, koji je jedinstven primjer ovakvog vozila u Rudniku.